Eden od le dveh Ferrarijev 250 California na dražbo za 20 milijonov dolarjev

Ferrari 250 GT SWB California Spider velja za enega najredkejših, najlepših in najbolj ekskluzivnih klasičnih avtomobilov vseh časov. Zdaj je na prodaj eden od le dveh primerkov, ki sta bila izdelana posebej za tekmovanja.
Ferrari, ki ga bo 15. in 16. avgusta na dražbi v Pebble Beachu ponudila dražbena hiša Gooding Christie’s, je eden najpomembnejših klasičnih avtomobilov vseh časov. Njegova vrednost je ocenjena na več kot 20 milijonov dolarjev. Dražba je zato za zainteresirane kupce lahko enkratna priložnost v življenju.
Avtomobil so izdelali leta 1961, številka šasije je 2383 GT. Je eden od le dveh takšnih vozil California Spider, ki sta zapustili Ferrarijevo tovarno v Maranellu v Italiji. Primerka imata aluminijasto karoserijo in popolno dirkalno opremo. Avtomobil se ponaša z motorjem V12 z višjim kompresijskim razmerjem in večjo močjo kot običajni SWB Spiderji, saj ima po ocenah 280 konjskih moči (KM), kar je 40 KM več od standardnega modela. Motor, prirejen za dirke, so razvili na podlagi motorja 250 Testa Rossa in je identičen motorjem, ki so poganjali sorodne kupejevske modele 250 GT SWB iz istega obdobja.
Primerek, ki gre na dražbo, ima tudi Abarthov izpušni sistem, ki ustreza tekmovalnim zahtevam, pokrite žaromete, menjalnik z rebrastim ohišjem za večjo trdnost, poseben diferencial za boljši oprijem, večji rezervoar za gorivo, pokrovček rezervoarja za gorivo s hitrim zapiranjem in redko dodatno opremo – snemljivo aluminijasto trdo streho. V priloženi znameniti “Rdeči knjižici” je navedeno, da ima avtomobil še vedno originalni motor Tipo 168 Colombo s prostornino 2953 cm³ ter prav tako originalne štiristopenjski ročni menjalnik, šasijo, karoserijo in diferencial. S tem izpolnjuje zahteve certifikata Ferrari Classiche.

V zadnjih 25 letih pomemben razstavni eksponat
Glede na podatke v arhivu Ferrari Classiche je bil avtomobil prvotno pobarvan v sivo-srebrno barvo Grigio Argento, notranjost pa je bila oblečena v modro usnje. Prvi lastnik je bil Ernst Lautenschlager iz Stuttgarta v Nemčiji. Po podatkih družbe Gooding Christie’s se je pogosto udeleževal nemških in avstrijskih dirk v hribih in na dirkališčih. Avtomobil ima dve zmagi na gorskih dirkah leta 1961, tretjo zmago naslednje leto, dve drugi mesti in četrto mesto. Lastnik ga je prodal leta 1962, ko je imel prevoženih okoli 6.000 kilometrov.
Kot je značilno za mnoge klasične Ferrarije, je California kmalu dobil novo, rdečo barvo, prav tako v Nemčiji. Lastnik se je z njim odpravil na kamping počitnice v Alpe. Avtomobil se je nekaj let kasneje preselil v Švico, leta 1968 pa je dobil novega lastnika iz Fort Wayna v ameriški Indiani. Sredi 80. let je postal del zbirke televizijskega producenta in znanega zbiralca ferrarijev Grega Garrisona.

Nazadnje je vozilo leta 1999 prišlo v last sedanjega lastnika, ki ga je popolnoma obnovil in prebarval v barvo Grigio Fumo (dimno siva). Po navedbah dražbene hiše je avtomobil naslednjih 25 let bil “osrednji eksponat ene najbolj občudovanih zbirk ferrarijev na svetu”. Pojavil se je na skoraj vseh najpomembnejših zgodovinskih avtomobilskih prireditvah, med drugim na Le Mans Classic in Goodwood Festival of Speed.
Avtor izvirnega članka je Alistair Charlton.